18 Lis

Dbaj o siebie – spaceruj

Spacer jest dość niepozorną czynnością, która ma świetny wpływ na nasze zdrowie jednak w dzisiejszych czasach spacerujemy dość rzadko. Wolimy gnieść się w autobusach albo stać w korkach w naszych samochodach. Czasami faktycznie dystans jaki mamy pokonać jest znaczny. Jednak często odległość jest na tyle niewielka, że spokojnie możemy się przespacerować. Pozwoli to nam uspokoić myśli, zrelaksować się nieco. Jest to też bardzo dobry sposób walki ze stresem.

Spacer kojąco wpłynie na nasz umysł, pozwoli się odprężyć. Krótki marsz na świeżym powietrzu sprawi też, że nasze ciało będzie lepiej dotlenione, zacznie sprawniej funkcjonować. Dzięki temu będzie nam łatwiej przetrwać kolejny ciężki dzień w pracy. Dobroczynnych efektów spaceru zazwyczaj nie doceniamy. A jest ich naprawdę wiele, jednak najlepiej jeśli przekonamy się o tym sami.

Warto się do niego przekonać i zadbać o swoje zdrowie szczególnie gdy żyjemy w mieście. Spacer nie jest jakimś szczególnym wysiłkiem a skutki jakie z czasem odczujemy są warte tego by poświęcić te kilka minut. Zadbamy o siebie. Podstawa to zwalczyć swojego wewnętrznego lenia, który powstrzymuje nas przed wszelkim wysiłkiem fizycznym. Jeśli go pokonamy reszta będzie już prosta.

8 Lis

Dopasowanie do trybu życia

Praca wielu z nas wymaga siedzącego trybu życia. Teorii na temat jego szkodliwości pojawiło się już wiele. Dzisiejszy świat w pewien sposób wymusza na nas niezdrowe zachowania. My jednak nie jesteśmy bezbronni i możemy walczyć z negatywnym wpływem naszego stylu życia. Trzeba tylko umieć dopasować pewne nasze zachowania. Siedzący tryb życia też może być znacznie mniej szkodliwy gdy tylko odpowiednio o siebie zadbamy.

Po pierwsze należy pamiętać o dbaniu o wzrok, gdy pracujemy przy komputerze jest on narażony na nadmierną eksploatację, więc co pewien czas dobrze jest zrobić sobie krótką przerwę i popatrzeć się przez okno aby dać na chwilę oczom odpocząć. Warto jest też wykorzystać tą przerwę i wykonać kilka ćwiczeń rozciągających. Po takiej krótkiej przerwie nasze samopoczucie się polepszy. Organizm będzie znacznie lepiej znosił wysiłek jakim jest dla niego długotrwała praca w pozycji siedzącej.

Warto rozważyć też bardziej stanowcze kroki. Gdy pracujemy w biurze, które nie jest bardzo oddalone od naszego domu można rozważyć rezygnację z dojeżdżania samochodem czy komunikacją miejską.  Spacer piechotą, pozwoli lepiej skupić się przed pracą. Powrót w ten sam sposób pozwala nam się odstresować po ciężkim dniu. Przy okazji dbamy o naszą kondycję. Nasz sposób odżywiania też można zmienić, warto choćby zrezygnować z kawy.

Jej spożywanie mimo, że daje krótkotrwały efekt pobudzenia to jednak wpływa negatywnie na nasz organizm. Są inne bardziej naturalne sposoby pobudzenia, które są zdrowsze od kawy, już nawet zwykłe ćwiczenia zaraz po obudzeniu potrafią nas pobudzić równie dobrze co kawa. Nie powinniśmy jeść też rano nic ciężkostrawnego, lepiej zjeść jakiś lekki posiłek i zabrać sobie do pracy drugie śniadanie najlepiej w postaci owocu takiego jak jabłko. Stosowanie się do tych rad pomoże nam lepiej wytrzymać trudy pracy w pozycji siedzącej i wpłynie pozytywnie na stan naszego zdrowia.

4 Lis

Wpływ stresu

Większości z nas stres nie jest obcy, doświadczamy go najczęściej w szkole lub pracy. Jego wpływ na nasz organizm jest negatywny jednak mimo to ma jedną cechę którą sporo osób uznałoby za zaletę mianowicie pozwala nam szybciej tracić na wadze nawet bez stosowania wymyślnych diet. Wielu z nas prawdopodobnie miało już okazję zaobserwować ten efekt.

Ciężko kategoryzować stres jako rodzaj diety gdyż jest to w pewnym sensie określenie stanu w jakim znajduje się nasz organizm. Wielu ludzi żyje w długotrwałym stresie, niszczącym powoli zdrowie zarówno psychiczne jak i fizyczne. Pamiętajmy o tym katując się kolejnymi wymyślnymi dietami, które w połączeniu z wpływem stresu mogą się dla nas skończyć źle. Można powiedzieć, że otaczający nas świat funduje nam już wystarczającą dietę czy tego chcemy czy nie.

Często zapominamy o tym, że dietę należy dostosować do naszego trybu życia. Tylko dobrze dopasowana dieta zapewni nam efekty a jednocześnie nie zrujnuje naszego zdrowia. Już sam stres ma na nas bardzo negatywny wpływ, naprawdę nie warto poświęcać własnego zdrowia dla tych kilku kilogramów mniej, pamiętajmy o tym.

2 Lis

Nasza psychika a dieta

Wielu z nas traktuje dietę jako starannie zaplanowany plan żywieniowy, którego przestrzeganie ma zapewnić wymarzoną sylwetkę. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę z tego jak duży wpływ na dietę ma nasza psychika. Silna wola jest elementem, który w dość istotny sposób determinuje przebieg procesu odchudzania.

Jednym z najważniejszych elementów skutecznej diety jest odpowiednie nastawienie się do niej psychicznie. Trzeba się starannie przygotować do takiej rewolucji jaką dla organizmu jest zrzucenie tych paru kilogramów. Nasze ciało stara się z nami walczyć w głównej mierze poprzez nasz umysł, nasz apetyt to tak naprawdę często jego zasługa a nie faktycznego głodu. Dlatego okiełznanie własnego umysłu powinno być tak naprawdę głównym celem podczas każdej diety. Ludzka psychika jest niezwykle złożonym mechanizmem którego działanie łatwo zaburzyć, każdy z nas powinien sobie zdawać z tego sprawę nim rozpocznie dietę.

2 Lis

Jesteśmy tym co jemy..

Jesteśmy tym co jemyOd  bardzo dawna wiadomo, że dieta wpływa na długość życia i nasze zdrowie. Stosowanie diety należy dostosować do naszego wieku, bo to, co jest dobre dla nastolatków, niekoniecznie służy osobom starszym. Ostatnimi czasy naukowcy odkryli, że menu diety należy układać, biorąc pod uwagę płeć, zwłaszcza jeżeli chce się żyć długo i mieć zdrowe dzieci. Dla kobiet najlepszy jest taki jadłospis, który zawiera identyczną ilość białka i węglowodanów, a dla mężczyzn stosunek białka do węglowodanów powinien wynosić 1 do 8. Tymczasem obecna dieta, to co jemy zupełnie nie pasuje do tego co i w jakich ilościach powinniśmy spożywać.

Przykładowe śniadanie dla kobiet: grahamka, twarożek z rzodkiewką i szczypiorkiem, herbata owocowa.
Przykładowe śniadanie dla mężczyzn: 2 kromki pełnoziarnistego chleba, 2 plastry wędliny, pomidor, 2-3 liście sałaty, szklanka soku pomarańczowego, jabłko.