28 Mar

Kawa – pić czy nie pić?

Kawa to napój, który zna każdy. Jedni nie wyobrażają sobie bez niej życia, inni unikają jak diabeł wody święconej. Zastanówmy się jaka jest prawda i poszukajmy odpowiedzi na pytanie: Pić czy nie pić? Główne działanie kawy to pobudzenie. Kofeina zawarta w kawie przyspiesza akcję serca, podnosi na moment ciśnienie krwi. Dla wielu ludzi to działanie zbawienne, które pozwala im przetrwać np. wczesnoporanne godziny w pracy. Dodatkowo picie kawy, dzięki kwasowi chlorogenowemu zmniejsza ryzyko zachorowania na raka wątroby i pęcherza. Kofeina zmniejsza również skutki ataków alergii.

Niestety ta sama kawa, która ma tyle pozytywnych skutków, może bardzo zaszkodzić ludziom cierpiącym na nadciśnienie, refluks żołądkowo-przełykowy, wrzody czy jaskrę. Picie kawy powinny też ograniczyć osoby mające zaburzenia psychiczne, emocjonalne, cierpiący na nerwicę. Kawa dodatkowo potęguje uczucie rozdrażnienia, nerwowości, problemy z bezsennością. Na kaę, zdaniem niektórych lekarzy, powinny uważać też kobiety w ciąży.

Jak wszystko w dzisiejszym świecie, tak i picie kawy ma swoje plusy i minusy. Małe ilości, 1-2 filiżanki dziennie, nie powinny zaszkodzić nikomu. Najlepiej pić kawę z ekspresu ze śmietanką lub mlekiem. Ale najważniejszą podpowiedzią na pytanie ?Pić czy nie pić kawę?? powinien być nasz zdrowy rozsądek.

21 Mar

Regeneracja po zimie.

Dzisiaj pierwszy dzień wiosny. Czas zadbać o swój organizm po jesienno-zimowym okresie. Przede wszystkim zadbajmy o świeże owoce i warzywa. Przez zimę posiłkowaliśmy się mrożonkami, słodkimi kupnymi sokami, czy preparatami witamin w tabletkach. Teraz powinniśmy czym prędzej zadbać o świeży owoc lub warzywa codziennie. To najlepsze źródło witamin, zwłaszcza teraz, gdy mija czas zimowych infekcji, przeziębień i powinniśmy zadbać o swoją odporność. Trzeba pamiętać, żeby dieta warzywno-owocowa była urozmaicona, tylko w ten sposób dostarczymy wszystkie potrzebne nam witaminy. Zacznijmy również pić soki ze świeżych warzyw i owoców. Warto postawić zwłaszcza na sok z buraków i marchwi, które pomogą nam odżywić i nadać ładny kolor cerze szarej i bladej po zimie. Do tego warto zastosować również naturalne maseczki: plasterki ogórka położyć na 10-15 minut na twarzy i skóra od razu będzie lepiej nawilżona. Aby zregenerować szarą cerę można na twarz położyć maseczkę ze startego ziemniaka na 10-15 minut, po czym zmyć wodą. Aby nasz organizm szybciej odzyskał energię na wiosnę powinniśmy również zadbać o dużą ilość ryb, produktów zbożowych, pestek, orzechów i sfermentowanych napojów mlecznych  w naszej diecie.

Dzisiaj pierwszy dzień wiosny. Czas zadbać o swój organizm po jesienno-zimowym okresie. Przede wszystkim zadbajmy o świeże owoce i warzywa. Przez zimę posiłkowaliśmy się mrożonkami, słodkimi kupnymi sokami, czy preparatami witamin w tabletkach. Teraz powinniśmy czym prędzej zadbać o świeży owoc lub warzywa codziennie. To najlepsze źródło witamin, zwłaszcza teraz, gdy mija czas zimowych infekcji, przeziębień i powinniśmy zadbać o swoją odporność. Trzeba pamiętać, żeby dieta warzywno-owocowa była urozmaicona, tylko w ten sposób dostarczymy wszystkie potrzebne nam witaminy. Zacznijmy również pić soki ze świeżych warzyw i owoców. Warto postawić zwłaszcza na sok z buraków i marchwi, które pomogą nam odżywić i nadać ładny kolor cerze szarej i bladej po zimie. Do tego warto zastosować również naturalne maseczki: plasterki ogórka położyć na 10-15 minut na twarzy i skóra od razu będzie lepiej nawilżona. Aby zregenerować szarą cerę można na twarz położyć maseczkę ze startego ziemniaka na 10-15 minut., po czym zmyć wodą. Aby nasz organizm szybciej odzyskał energię na wiosnę powinniśmy również zadbać o dużą ilość ryb, produktów zbożowych, pestek, orzechów i sfermentowanych napojów mlecznych  w naszej diecie.  
15 Mar

Dieta zgodna z grupą krwi

Różne diety działają różnie na poszczególnych ludzi. Kiedy Twoja koleżanka pięknie chudnie, Ty stosując tą samą dietę nabierasz właśnie okrąglejszych kształtów. To co jest dla jednego człowieka dobre, innemu może wyrządzić szkody. Najlepszym rozwiązaniem jest dieta zgodna z grupą krwi. Człowiek może mieć jedną z czterech grup krwi: 0,A,B,AB. Każda z grup krwi ma swoje specyficzne cechy, które narzucają sposób odżywania się.
Grupa 0 jest narażona między innymi na alergie, choroby stawów, niedoczynność tarczycy czy syndrom chronicznego zmęczenia. Grupa A narażona jest na choroby nowotworowe i zaburzenia obsesyjno-kompulsywne. Grupa B jest podatna na różne infekcje wirusowe, problemy z centralnym układem nerwowym. Grupa AB ma słabszy układ immunologiczny i układ nerwowy. Oczywiście należy pamiętać, że nie ma dwóch identycznych ludzi, więc nawet osoby z taką samą grupą krwi mogą różnie różnie reagować na te same pokarmy.
Jeśli jeszcze dodatkowo do diety zgodnej z grupą krwi zastosujemy rodzaj sportu i wypoczynku odpowiedni dla naszej grupy, pozbędziemy się większości naszych problemów zdrowotnych. Dieta zgodna z grupą krwi jest tak naprawdę stylem życia.
Wiele osób podchodzi sceptycznie do diety zgodnej z grupami krwi, ale tak naprawdę każda inna dieta również ma przeciwników. Najważniejsze, żeby samemu dobrać dietę, która spełni nasze oczekiwania. Jeśli sami będziemy bardzo zadowoleni z efektu, tzn. że dla nas jest to prawdziwa dieta cud.