29 Sty

Dieta Haya

jedzenieGłównym założeniem tej diety jest nie łącznie ze sobą produktów węglowodanowych z białkami

Twórca diety założył, że pewne rodzaje żywności – skrobia i białka spożywane w tym samym czasie wchodzą ze sobą w niekorzystne interakcje. Konsekwencją tego jest to, że posiłek staje się niestrawny. Ważnym elementem- fundamentem owej diety jest spożywanie dużej ilości sałatek  warzywnych i owocowych . Dieta zabrania także łączenia mleka z białkiem mięsa, jaj, ryb i skrobią. Należy też wyeliminować żywność przetworzoną. W skład diety powinien wchodzić – jeden posiłek bogaty w warzywa i owoce, jeden oparty na skrobi i jeden oparty na białku.

Plusy metody Haya to niewątpliwie propagowanie spożywania żywności nieprzetworzonej, warzyw i owoców bogatych w błonnik, witaminy i składniki mineralne. Minusy – dieta opiera się na założeniu, że białko można rozdzielić z cukrami. Jednak wiele produktów spożywczych zawiera w swoim składzie zarówno białka, tłuszcze jak i węglowodany, także całkowite ich rozdzielenie nie jest możliwe. Poza tym łączenie produktów białkowych z węglowodanowymi prowadzi właśnie do lepszej tolerancji glukozy – czyli efektu, na którym nam zależy – gdyż powoduje dłuższe trawienie węglowodanów, przez co wchłaniają się one wolniej.

Similar Posts:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *