4 Maj

Dieta Katarzyny Dowbor

Najlepszą dietą jest „MŻ”, czyli mniej żryj. Trzeba też dużo się ruszać, uprawiać jakiś sport. Sama jeżdżę na rowerze, konno, latem gram w tenisa, zimą jeżdżę na nartach. To najlepszy sposób na dobrą sylwetkę. A jeśli już ktoś dorobił się nadwagi, powinien jeść połowę tego, co jadł poprzednio. Będzie chudł powoli, ale – jak już schudnie – nie zacznie od nowa gwałtownie tyć. Sama fatalnie się czuję, gdy przytyję choćby kilogram. Dlatego staram się do tego nie dopuszczać.

Niechętnie zrezygnowałabym z jakiegokolwiek posiłku, nawet ze śniadania choć jem skromne, typowo francuskie – bagietka i czarna kawa – bo rano nigdy nie bywam głodna. Jadam również obiady i kolacje. Tylko zwracam uwagę na kalorie, bo przecież obiad obiadowi nie jest równy. Niczego sobie nie odmawiam, także tortu. Odżywiam się zgodnie z zasadą: „Jedz wszystko, ale połowę tego, co dają”. Jej przestrzeganie przynosi znakomite efekty.

Przykładowe menu

Śniadanie
– duża filiżanka herbaty lub słaba kawa z odtłuszczonym mlekiem (jeśli masz ochotę);
– kromka pełnoziarnistego chleba (20g) albo chrupiąca bułeczka;
– jedna mała porcja odtłuszczonego masła;
– duża szklanka odtłuszczonego mleka lub jogurt naturalny;
– 1/2 grejpfruta lub 1 kiwi, lub 125g truskawek.

Obiad
– 1 lub 2 pomidory;
– jajko na twardo albo 60g plaster chudej szynki;
– jogurt naturalny lub deser bez cukru albo ze słodzikiem.

Po południu
– 20g kromka pełnoziarnistego chleba, 40g żółtego chudego sera.

Kolacja
– surowe warzywa lub sałata (w dowolnej ilości);
– 1 łyżka lekkiego sosu winegret;
– mięso z grilla (130-150g) lub smażony drób (bez skórki), lub ryba panierowana;
– dowolna ilość warzyw (najlepiej zielonych) bez dodatków (zblanszowany szpinak, zielona fasolka, koper włoski, endywia, mogą być też inne – marchew, kalafior, pomidory);
– jogurt naturalny albo deser bez cukru (może być ze słodzikiem) albo 30g chudego żółtego sera.


„Przyjaciółka”

Similar Posts:

    Nie ma podobnych

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *