24 Kwi

Dieta Kwaśniewskiego

Dieta Kwaśniewskiego ? maksymalne zwiększenie tłuszczu kosztem zmniejszenia ilości węglowodanów. I to pozwala schudnąć ? nawet ok. 6 kg miesięcznie. Co więcej ? sprawia, że stosujący ją jest w świetnej formie. A wszystko to dzięki przyjmowaniu racji żywieniowych o łącznej wartości kalorycznej 3000-4000 kcal dziennie. Jednak jest i druga strona medalu ? lekarze zdecydowanie ją odradzają. Uważają, że ilość i jakoby ?waga? możliwych negatywnych skutków ubocznych jest dużo wyższa aniżeli korzyści płynące ze stosowania tej diety.

Szczegóły

Dieta Kwaśniewskiego,
zwana również jako dieta optymalna
5 kg w ciągu miesiąca

Autorem tej diety jest lekarz i dietetyk z sanatorium w Ciechocinku, Jan Kwaśniewski, który uważa, że produkty zwierzęce (wieprzowinę, podroby, smalec, masło, tłuste sosy i sery) można jeść bez ograniczeń, należy jednak zrezygnować z cukru, słodyczy i owoców. Chodzi o ty, by ze swojego jadłospisu prawie wykluczyć węglowodany. Kwaśniewski brał pod uwagę stosunek tłuszczów, białka i węglowodanów w produktach. Najzdrowszy układ według niego to taki, w którym na 1 g białka przypada ok. 3 g tłuszczu i zaledwie 0,5 g węglowodanów. Według Kwaśniewskiego, w jadłospisie przeciętnego Polaka jest za dużo produktów roślinnych, bogatych w węglowodany. To właśnie one, a nie jaja, tłuszcze zwierzęce i potrawy mięsne są przyczyną nadwagi i wysokiego poziomu cholesterolu, powodującego miażdżycę naczyń krwionośnych. Osoby, które stosują tę dietę, szybko chudną, chociaż jedzą tłusto. Należy jednak pamiętać o tym, że większość lekarzy jej nie poleca.

Zasady diety:
Jadasz 3 posiłki dziennie, np. na śniadanie jajecznicę na bekonie, na obiad – soczystą golonkę lub pieczoną kaczkę, a na kolację – zapiekankę z żółtego sera, szynki i jaj. Dieta opiera się na jajach, produktach mlecznych i mięsie, istotnym elementem są sery, ale jedzone bez chleba, za to ze śmietaną, masłem i majonezem. Codzienna porcja mięsa to ok. 100-200 g. Jeżeli jemy chude mięso, to dodajemy do niego tłuszcze, np. drób urozmaicamy dodatkiem boczku. Unikamy węglowodanów – w ciągu dnia wolno ich dostarczyć organizmowi tylko 50 g. Żeby zachować te zasady, można zjeść zaledwie 300 g warzyw lub mało słodkich owoców (ze względu na dużą zawartość węglowodanów niewskazane są banany, gruszki czy jabłka). Z tego samego powodu należy zrezygnować z pieczywa i potraw mącznych.

Produkty zalecane:
– tłuszcze zwierzęce – smalec, masło, boczek, słonina
– jaja kurze (przede wszystkim żółtka) – przynajmniej 4 na dobę
– tłuste sery – żółte i białe, jaja
– podroby
– galarety mięsne
– tłuste sosy
– mięso – najlepiej tłusta wieprzowina
– wędliny podrobowe – salcesony, pasztety, pasztetowe
– tłuste ryby – łosoś, halibut, smażone na smalcu
– tłusty drób (gęsi, kaczki)
– majonez, pełne mleko, śmietana (1/2 l dziennie)
– napoje bez cukru

Produkty niewskazane:
– cukier i słodycze
– miód
– owoce (zwłaszcza jabłka) i ich przetwory (słodkie dżemy, konfitury, kompoty)
– ryż i kasze
– chleb i inne pieczywo
– potrawy z mąki (makaron, kluski, ciasta)
– gotowane ziemniaki
– groch i fasola
– słodkie napoje

PRZYKŁADOWY JADŁOSPIS

ŚNIADANIE (do wyboru):
– jajecznica z boczkiem (15 dag boczku, 2 jaja i 1 żółtko),
– kromka chleba biszkoptowego (do 10 białek dodaj szczyptę soli i ubijaj, dodając po 1 żółtku, dosyp 1/2 szklanki mąki z 2 łyżeczkami proszku do pieczenia, wlej 1/2 kostki stopionego masła i wymieszaj – piecz 1 godzinę w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni),
– herbata bez cukru
– omlet z 3 jajek z zielonym groszkiem, szklanka herbaty z cytryną lub bez
– 1 placek ze śliwkami

Placek ze śliwkami (4 porcje)
– 450 g śliwek
– 1 łyżka wody
– słodzik
– 4 cienkie kromki chleba
– 2 łyżki margaryny

Śliwki przekrój na pół, usuń z nich pestki, włóż do rondla i zalej wodą. Duś, aż zmiękną, dosłódź do smaku. Chleb posmaruj margaryną. 2 kromki ułóż na dnie płytkiego żaroodpornego naczynia, odpowiednio przykrawając. Włóż śliwki. Pozostałe 2 kromki pokrój na cienkie paski i połóż na śliwkach. Oprósz 1 łyżeczką słodziku i piecz 30-40 minut w temperaturze 190 stopni, aż ciasto nabierze złocistego koloru.

OBIAD (do wyboru):
– 1 i 1/2 szklanki białego barszczu z kiełbasą, plastrami boczku wędzonego i 1 plasterkiem słoniny, 30-proc. śmietaną i jajem
– 40 dag golonki ugotowanej z przyprawami (golonkę zalej zimną wodą, dodaj włoszczyznę, cebulę, kolendrę, ziele angielskie, liść laurowy, sól i pieprz – gotuj do czasu, aż zmięknie), podawanej z sosem chrzanowym
– 1 szklanka bulionu z 2 żółtkami, 1 plaster pieczeni karkowej, 1 porcja frytek smażonych na smalcu, 2 łyżki marchwi zasmażanej z 2 łyżkami masła

KOLACJA (do wyboru):
– 2 jaja i 5 łyżek masła rozmieszane w 1 szklance pełnego mleka
– 20 dag galaretki z nóżek wieprzowych (porcja wielkości kompotierki),
– 1 łyżeczka chrzanu wymieszanego z gęstą śmietaną, herbata z cytryną
– 1 kanapka z macy, kawa lub herbata bez cukru

Kanapka z macy
– 1 kawałek macy
– 2 łyżeczki masła
– 1 łyżeczka pomarańczowej marmolady bez cukru
Posmaruj macę masłem, potem nałóż marmoladę.

Poprzednia dieta

Similar Posts:

    Nie ma podobnych

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *