29 Sty

Dieta Makrobiotyczna

jedzenie2Założenia metody związane są z chińską filozofią dotyczącą działania we wszechświecie przeciwstawnych sił: męskiego Jang (światło, ciepło, agresja) i żeńskiego Jin (chłód, spokój, ciemność). Pokarmy Jang to: mięso, drób, ryby, jaja, sery twarde, sól. Pokarmy Jin: cukier, herbata, alkohol, kawa, mleko, śmietana, jogurt, zioła, przyprawy.

Produkty spożywcze należy komponować w określonych ilościach: 40-45 proc. powinny stanowić produkty białkowe, 25-30 proc. warzywa, 10-15 proc. owoce i nasiona roślin strączkowych (groch, fasola, soja, soczewica), 5-10 proc. mięso i produkty pochodzenia zwierzęcego, 10 proc. płyny na bazie warzyw, a 5 proc. tłuszcze.

Plusem metody jest niewątpliwie to, że zawiera dużo produktów, w których znajdziemy fitozwiązki oraz wyklucza produkty zwierzęce, bogate w nasycone kwasy tłuszczowe i cholesterol. Jest niskotłuszczowa i bogatobłonnikowa, przez co poprawia perystaltykę jelit, zwiększa witalność, oczyszcza organizm poprawiając stan skóry oraz dostarcza do organizmu fitoestrogenów – uzupełniają one naturalne poziomy hormonów łagodząc objawy menopauzy. Minusy – dostarcza zbyt małej ilości białka, co może prowadzić do niedoboru niektórych aminokwasów, sprzyja powstawaniu niedoborów witamin z grupy B, kwasu foliowego i żelaza, dlatego nie zaleca się jej kobietom w ciąży, dzieciom i matkom karmiącym.

Similar Posts:

    Nie ma podobnych

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *