29 Sty

Dieta South Beach

jedzenie1Twórcą metody jest kardiolog, dr Arthur Agaton. Główne zasady diety opierają się na konieczności spożywania nieczyszczonych z błonnika produktów spożywczych: ziaren, roślin strączkowych, warzyw i owoców o niskim IG (uwalniających glukozę stopniowo).

Główne zasady zakładają konieczność jedzenia 3 dobrze zbilansowanych posiłków (obowiązkowe śniadanie) + 2-3 przekąski, oraz picia 2 litrów płynów obojętnych (bez cukru).

Wyróżniamy 3 fazy diety:

1) pierwsza trwa 2 tygodnie – wyklucza się produkty zbożowe, mleko i napoje mleczne, owoce i soki, buraki, marchew, kukurydzę, ziemniaki

2) druga trwa aż do uzyskania właściwej masy ciała, stopniowo włącza się owoce i warzywa takie jak ananas, arbuz, banan, fasola, kukurydza, marchew, ziemniaki, produkty zbożowe i okazjonalnie wino

3)trwa nieograniczenie długo – polega po prostu na takim stosowaniu diety, aby utrzymać jej efekt.

Plusem diety jest wprowadzenie zdrowych metod odżywiania, co ułatwia redukcję wagi ciała, zmniejsza ryzyko cukrzycy i chorób układu krążenia. Nie jest też skrajnie restrykcyjna. W przeciwieństwie do niektórych popularnych diet, jak np. Atkinsa czy Kwaśniewskiego, nie eliminuje całkowicie węglowodanów i nie propaguje nadmiernego spożycia białka, przez co nie doprowadza do zakwaszenia organizmu. Minus metody jest właściwie tylko jeden – przez znaczne ograniczenia węglowodanów w fazie pierwszej, organizm głównie odwadnia się, więc redukcja wagi ciała nie przebiega prawidłowo.

Similar Posts:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *