24 Kwi

Dieta wiosenna albo inaczej nowalijkowa

Dieta wiosenna zwana inaczej nowalijkowa to bardzo przyjemna i kolorowa dieta wykorzystująca nowalijki czyli owoce i warzywa jakie niesie ze sobą wiosna. Wraz z nadchodzącą wiosną świat budzi się do życia,a my chcemy wyglądać zgrabnie i zadbanie. Wraz z grubymi czapkami, kurtkami i szalami dieta wiosenna pozwoli nam zrzucić zbędne kilogramy nagromadzone przez długą ponurą zimę.

RWA: 8 dni, najlepiej stosować ją przez kilka tygodni.
ODCHUDZA: 1 kg przez 8 dni.
MOŻNA JĄ POWTARZAĆ: nie tylko wiosną, ale i w innych porach roku.
POLECANA: dla osób z nadwagą lub otyłością, którym zależy na stosowaniu diety wzmacniającej organizm.
NIEWSKAZANA DLA: dzieci, rosnącej młodzieży, kobiet w ciąży i karmiących.
SZCZEGÓLNIE BOGATA W: nowalijki, młodą marchewkę, rzodkiewki, ogórki, buraczki, zieleninę, koperek, szczypiorek.
UWAGA! W czasie stosowania diety konieczne jest wypijanie dziennie 8-10 szklanek niesłodzonych napojów.

PRZYKŁADOWY JADŁOSPIS:
DZIEŃ 1.


ŚNIADANIE 440 kcal
Zapiekana grahamka po hawajsku, 1/2 średniej papryki, kilka liści młodej sałaty.

II ŚNIADANIE 190 kcal
Twarożek brzoskwiniowy.

OBIAD 460 kcal
Zupa krem z młodych warzyw.

PODWIECZOREK 100 kcal
Pół banana, kiwi.

KOLACJA 230 kcal
1/2 kromki chleba pełnoziarnistego, sałatka z młodych buraczków.

DZIEŃ 2.

ŚNIADANIE 400 kcal
Jogurt na słodko.

II ŚNIADANIE150 kcal
2 kromki pieczywa chrupkiego, 25 g wędzonej makreli, 3-4 rzodkiewki, mały ogórek, kilka liści sałaty.

OBIAD 500 kcal
1/2 opakowania kaszy gryczanej (50 g- masa suchej), gulasz z indyka, warzywa z koperkiem.

PODWIECZOREK 130 kcal
Jabłko, mandarynka.

KOLACJA 230 kcal
2 kromki pieczywa chrupkiego, surówka z cykorii i sera pleśniowego.

DZIEŃ 3.

ŚNIADANIE 440 kcal
Duża grahamka z pastą jajeczną pachnącą szczypiorkiem, 2 pomidory, liście młodej sałaty.

II ŚNIADANIE 170 kcal
Kubek chudego jogurtu naturalnego, pół banana.

OBIAD 470 kcal
Zapiekanka ryżowa z kurczakiem, zielona fantazja.

PODWIECZOREK 90 kcal
Średnia pomarańcza.

KOLACJA 220 kcal
2 kromki pieczywa chrupkiego, serek ziarnisty z kiełkami.

DZIEŃ 4.

ŚNIADANIE 400 kcal

Szklanka chudego jogurtu naturalnego wymieszanego z 4 łyżkami muesli, kiwi, łyżeczką miodu, łyżką rodzynek.

II ŚNIADANIE 140 kcal
Pół kromki chleba razowego, plasterek żółtego sera, ogórek, pomidor, liście sałaty.

OBIAD 480 kcal
Szklanka makaronu pełnoziarnistego typu świderki, kurczak w pomidorach, 220 g mrożonych brokułów ugotowanych na parze.

PODWIECZOREK 120 kcal
Banan.

KOLACJA 200 kcal
Kurczak z sosem sojowym, łyżka ryżu dzikiego, po 220 g fasolki białej i zielonej – do ugotowania na parze lub w małej ilości wody.

DZIEŃ 5.

ŚNIADANIE 390 kcal
Kanapki z serkiem na dwa sposobny, pół papryki, klika plasterków ogórka zielonego, liście młodej sałaty.

II ŚNIADANIE 180 kcal
Szklanka chudego jogurtu naturalnego, pomarańcza.

OBIAD 460 kcal
1/2 opakowania kaszy jęczmiennej (50 g – masa suchej), indyk z brzoskwinią, surówka z młodej kapusty.

PODWIECZOREK 130 kcal
2 duże kiwi.

KOLACJA 230 kcal
Młode ziemniaczki z rzodkiewkami.

DZIEŃ 6.

ŚNIADANIE 420 kcal
2 kromki chleba pełnoziarnistego posmarowane 75 g chudego serka naturalnego i posypane szczypiorkiem, 3 plasterki sera pleśniowego jogurtowego, pomidor, kilka rzodkiewek, liście sałaty.

II ŚNIADANIE 190 kcal
Szklanka kefiru naturalnego, 2 kiwi, łyżeczka miodu.

OBIAD 440 kcal
Danie z cieciorki i szpinaku, ogórki w sosie winegret.

PODWIECZOREK 110 kcal
Kiwi, 2 mandarynki.

KOLACJA 210 kcal
Pół kromki chleba pełnoziarnistego, sałatka z wędzonego łososia.

DZIEŃ 7.

ŚNIADANIE 390 kcal
Duża grahamka, łódeczki z cykorii, pomidor.

II ŚNIADANIE 160 kcal
Szklanka kefiru naturalnego, brzoskwinia.

OBIAD 500 kcal
1/4 opakowania kaszy jaglanej, ryba czosnkowa, sałatka z młodego szpinaku i kalafiora.

PODWIECZOREK 140 kcal
Mała kiść winogron.

KOLACJA 230 kcal
Bakłażany faszerowane z curry, duży pomidor.

DZIEŃ 8.

ŚNIADANIE 400 kcal
Duża grahamka posmarowana 75 g serka białego, 2 plasterki polędwicy, 3 kwaszone ogórki, pomidor, liście sałaty.

II ŚNIADANIE 170 kcal
Serek z porcją młodych warzyw: opakowanie serka ziarnistego light, 3 młode marchewki, 2 łodygi selera naciowego, liście młodej sałaty.

OBIAD 430 kcal
Ziemniaki z jajkiem i zsiadłym mlekiem, sałatka z młodych warzyw.

PODWIECZOREK 140 kcal
Jabłko, łyżka rodzynek.

KOLACJA 230 kcal
Pita z grillowanym kurczakiem, surówka nowalijkowa.

Poprzednia dieta to dieta kwaśniewskiego

Similar Posts:

    Nie ma podobnych

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *