16 Sie

Firness niejedno ma imię

Fitness jest pojęciem bardzo ogólnym i swym znaczeniem obejmuje różne rodzaje ćwiczeń. Oto niektóre z typów treningu wykorzystywanych w fitnessie:

  1. Ćwiczenia aerobowe są nazywane również ćwiczeniami układu krążenia. Jest to jeden z lepszych sposobów na podniesienie kondycji naszego organizmu, podczas którego dociera więcej utlenionej krwi do mięśni i narządów. Wzmacniają serce i płuca poprzez wzmożoną ich pracę, równocześnie poprawiając pracę układu krwionośnego i oddechowego. Przykładami tego rodzaju ćwiczeń jest między innymi: jazda na rowerze, bieganie, pływanie, jazda na rowerze, jogging a nawet spacerowanie.
  2. Ćwiczenia anaerobowe to ćwiczenia krótkotrwałe, jednakże o dużej intensywności poprzez co zużywają tlen zmagazynowany w mięśniach. Dzieje się tak, ponieważ podczas ich wykonywania intensywność jest tak duża, iż układ krwionośny dostarcza wystarczającej ilości tlenu. W trakcie takiego wysiłku, następuje moment, w którym organizm nie ma już wystarczającej ilości tlenu i zaczyna wykorzystywać zapasy energii.
  3. Ćwiczenia siłowe zwiększają siłę, masę mięśni, jak też i wytrzymałość kości, ścięgien czy więzadeł. Powodują redukuję zbędnej tkanki tłuszczowej i obniżenie poziomu cholesterolu.
  4. Ćwiczenia izometryczne wzmacniają mięśnie, poprzez ich kurczenie, podczas gdy stawy pozostają nieruchome. Polegają na napinaniu mięśni bez ich rozciągania. Poprawiają gęstość mięśni i kształtować je.
  5. Ćwiczenia gibkości to ćwiczenia rozluźniające, rozciągające, powodujące wzrost długości mięśni, jak też i zwiększenia zakresu ruchu w stawach. Przykładami tego rodzaju aktywności jest np.: joga, tai-chi czy taniec.

Similar Posts:

    Nie ma podobnych

Jedna myśl na temat “Firness niejedno ma imię

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *