1 Lip

Jedzenie – dawniej przyjemność, teraz nałóg.


burger
W obecnych czasach, ogromne korporacje takie jak KFC czy McDonald’s są nastawione, przede wszystkim na zysk, nie zważając na tragiczne społeczne skutki ich działalności.

Dzięki działalności takich firm, w ciągu ostatnich 20 lat, kaloryczność diety wzrosła średnio o 500 kcal.

Przeciętny człowiek myśli, że odczucie głodu jest jedynym powodem jedzenia, otóż nie.
Wszystkie ludzkie zmysły są atakowane przez reklamy, grę kolorów wyposażenia restauracji, niska cena i szybkość obsługi klienta.

Czemu gdy ktoś widzi albo przynajmniej pomyśli o soczystej cytrynie, automatycznie zwiększa się u niego wydzielanie śliny?

Ponieważ jest to odruch bezwarunkowy (wrodzony), wszystko dzieje się automatycznie. Czy reklamy nie działają w ten sam sposób? Pokazują pyszne kąski które pobudzają uczucie głodu.

Czy ktoś zastanawiał się kiedyś czemu w restauracjach typu ‚fast food’ dominuje czerwona kolorystyka? Jest to chwyt psychologiczny, ponieważ kolor czerwony pobudza apetyt.

Niska cena i szybka obsługa to jednak największe atuty tych działalności. Obecnie tempo życia każdego człowieka jest znacznie wyższe niż dawniej, mało kto ma czas aby spokojnie spożyć porządny posiłek.

Takie sztuczki można wymieniać w nieskończoność co na pewno jest czasochłonne, warto je jednak poznać i nauczyć się z nimi walczyć.

Similar Posts:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *