11 Sie

Rewolucyjna Dieta proteinowa Pierre Dukana – Nareszcie!

Dieta proteinowa dr Dukana
Dieta proteinowa dr Dukana

Na ratunek osobom ciągle odchudzającym się bez większych efektów, przychodzi dieta dr Dukana.

Na czym ona polega ? Podstawa to zjadanie więcej białka niż wcześniej

Główne założenie tej diety to fakt ,że samo białko np. słuzace do budowy mięśni nie może zostać spozierać w większych ilościach. Co więc zatem się z nim dzieje. Zostaje oczywiście wydalone. Lecz aby to zrobić organizm musi zużyć dwa razy więcej energii niż zazwyczaj. A skąd bierze ta energie? Oczywiście z zalegającego tłuszczu.

Dieta podzielona jest na cztery etapy:


**etap ataku

**etap równomiernego rytmu utraty wagi

**etap utrwalenia wagi

**etap stabilizacji wagi

W etapie ataku nasze menu ograniczamy do owoców morza ,chudego mięsa,nabiału, jaj ,ryb. Pijemy wodę, herbatę, kawę i zioła. Etap ten trwa okolu 5 dni choć niektórzy decydują się na jego przedłożenie

W etapie równomiernego rytmu utraty wagi oprócz produktów z etapu pierwszego wprowadzamy wszystkie gotowane i surowe warzywa. Podczas trwania tej fazy stosujemy naprzemiennie okres protein z warzywami i okres protein bez warzyw, aż osiągniemy poziom wagi która nas interesuje.Musimy też odczekać pewen czas by waga się ustabilizowała.

Bardzo ważna jest faza utrwalenia wagi. Czas trwania tej fazy zależy od tego, ile kilogramów utraciliśmy. Na każdy kilogram dajemy 10 dni. Jeżeli utraciliśmy 10 kilogramów, to faza utrwalenia wagi powinna trwać 100 dni. Do produktów z poprzednich faz dodajemy ser, 2 kromki pieczywa pełnoziarnistego, udziec jagnięcy lub polędwicę wieprzową. Wykluczamy banany, winogrona i czereśnie.Podczas trwania fazy „utrwalenie wagi” dwa razy w tygodniu przygotowujemy sobie ucztę. W te dni jemy na co mamy ochotę, oczywiście zachowujemy umiar co do ilości. A raz w tygodniu jemy tylko pokarmy z fazy ataku.Etap ostatni to stabilizacja wagi. .Specjaliści mówią ,ze faza 3 powinna trwać całe życie. Stosujemy zdrowe nawyki żywieniowe a raz w tygodniu stosujemy produkty żywnościowe których używaliśmy w fazie uderzeniowej.  Codzienne 3 łyżki otrębów owsianych powinny nam wejść w nawyk.

Dieta ta w ostatnim czasie jest bardzo popularna.Zawsze kiedy słyszę o takich sensacjach zastanawiam się ile czasu skutki takiej diety mogą się utrzymać. Bo przecież najważniejsze w zdrowym odżywianiu są właśnie zdrowe nawyki żywieniowe. A jak widzimy dookoła, tych nawyków nam brakuje. Jesteśmy atakowani z każdej strony produktami o coraz to ciekawszym składzie. Te energetyczne bomby nieraz mogłyby zasilić małą wioskę w energię elektryczna przez całą noc. No niestety z takimi energiami nasz organizm sobie tak szybko nie radzi.Więc jak zawsze cieszę się na każde nowinki dietetyczne ,ale traktuje je z lekkim dystansem. Jedno cieszy, że zawsze po takim szale zwiększa się świadomość ludzi jeśli chodzi o zdrowe odżywieanie. Jeśli z całej tej diety nawet jeden mały nawyk pozostanie do końca życia, to jak dla mnie jest sens takie diety przeprowadzać. Zastanawiać się jeszcze można dodatkowo, na ile w procesie odchudzania ważne jest utrzymywanie pewnego określonego stanu świadomości. Bo przecież dla osoby która cały czas pielęgnuje swój obraz samej siebie jako otyłej albo z nadwagą,żadna dieta nawet najbardziej rewolucyjna nie będzie wielkim wydarzeniem.Niczego nie osiągnie,niepotrzebnie się zmęczy. Wchodzimy tu jednak w psychologię odchudzania która jest dla mnie równie ważna jak sam fizyczny proces.. Ale o tym już  następnym razem.

Similar Posts:

    Nie ma podobnych

3 myśli na temat “Rewolucyjna Dieta proteinowa Pierre Dukana – Nareszcie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *