15 Lip

Zakwasy czy nadwyrężone ścięgna?

Każdy kto kiedykolwiek ćwiczył na siłowni lub bez wcześniejszej rozgrzewki wystawił swoje mięśnie na ciężką próbę wie, że ból mięśni jest nieunikniony, jednak mało osób wie co tak naprawdę jest przyczyną.

Jak rozpoznać czy to zakwasy czy przez przypadek naciągnęliśmy ścięgna?
Każdy mięsień narażony jest na naciągnięcie, a przyczyny mogą być różnorakie, najczęściej jest to szarpnięcie, zmęczenie lub upadek. Zakwasy pojawiają się w mięśniach, które zostały poddane zbyt dużemu wysiłkowi.
Naciągnięty mięsień może być spowodowany brakiem rozgrzewki, kiedy to na włókna mięśniowe działa siła, która przewyższa ich wytrzymałość. Zakwas jest skutkiem przepracowanych lub poddanych zbyt wielkiemu obciążeniu mięśni.
Naciągnięciu towarzyszy wzmagający się ból oraz zaczerwienienie, natomiast ?zakwasy? mogą pojawić się nawet po 72 godzinach od intensywnego treningu.

Powyższe urazy często uniemożliwiają dalszy trening a nawet poruszanie się, trzeba dać mięśniom odpocząć, gdy towarzyszy nam naciągnięcie, pomogą okłady z lodu oraz delikatne ćwiczenia pobudzające krążenie po trzech dniach od wystąpienia urazu. W sprawie zakwasów w zupełności wystarczy odpoczynek i lekkie ćwiczenia rozciągające.

www.menshealth.pl

Similar Posts:

    Nie ma podobnych

8 myśli na temat “Zakwasy czy nadwyrężone ścięgna?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *